El-göz koordinasyonu gözlerimizin algıladığı bilgiyi ellerimizin bir hareketi gerçekleştirmesi için yönlendirmede kullanan bir aktivite gibi eller ve gözlerin eş zamanlı kullanımını gerektiren aktiviteler yapabilme kabiliyetidir.Gündelik hayatta yaptığınız çoğu eylemde belirli bir derecede el-göz koordinasyonunu kullanırız, işte bu yüzden münkün olduğu kadar bu koordinasyonu geliştirmek gerekir.
Anasınıfı öğrencilerimiz önceden cansız görülen bir cismin canlıya dönüşmesini gözlemleyebilecekleri fasulye deneyi yapmışlardı. Bu deneyde fasulyenin her bir aşamadaki halini gözlemleyecek olan öğrencilerimiz bugün filizlenen fasulyeleri saksılara diktiler. Ayrıca birçok doğa olayını öğrenen öğrencilerimiz öğrendiklerine bir de yağmurun oluşumunu eklediler.
Mehmet Akif İnan İmam Hatip Ortaokulu´na İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından Geleceğim Okulda Projesi kapsamında Şubat ayındaki devamsızlığın önlenmesi çalışmalarıyla ´Öğrenci Dostu Okul´ ünvanı verilmiştir. Bizler MAİ İHO ailesinin birer ferdi olmanın mutluluğunu yaşamaktayız.
Tiyatro insanı insana, insanla, insanca anlatma sanatıdır. Kültürel gelişmeyi sağlayan gizil güçlerden biri de tiyatrodur.
Okula her şey yapabilirsiniz, ama okulun kitaplığı yok ise, hiçbir şey yapmamış olursunuz. (J. Ferry)
Ağaç, geçmişi geleceğe bağlar. Size sabrı öğretir. Beraber yaşamanın, faydalı olmanın zevkini verir.
Marcel Prevast
İl Milli Eğitim Müdürlüğünün Türk Kütüphaneciler Derneğince "Değişen Toplum Dönüşen Kütüphaneler" teması ile kutlanacak olan 55. Kütüphaneler Haftasında okumanın önemine dikkat çekmek amacıyla yürüyüş gerçekleştirildi.
Kitaplar çocukların ruhsal, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimleri için evrene açılan pencerelerdir. Kitap okuma alışkanlığının kazandırılmasının ilk aşaması çocukların kitapları sevmesiyle başlar. Bizler bunun bilincinde olarak anasınıfı öğrencilerimizi kitaplarla tanıştırma ve onlara kitapları sevdirme konusunda birçok etkinlik yapıyoruz.
Dünya Tiyatrolar Günü kapsamında Türkçe Öğretmenlerimiz Emir Ali KAV ve Gökhan AKIN "kendin yaz, kendin oyna" etkinliği yaparak tiyatroya meraklı öğrencilerimizi sahne ile buluşturdu. Öğretmenlerimize bu güzel ve eğlenceli etkinlik için teşekkür ederiz.
Faklılıklara saygının içselleştirdiği okulumuzda özel eğitim gereksinimli öğrencilerimiz ihmal edilmez; aksine onlar için en iyi olacak eğitimi verebilmek için her türlü çalışma yapılır. Özel Eğitim Sınıfı Öğrencilerimiz Tuğba DEMİRCİ öğretmenimizin danışmanlığında yapılan geziye katıldılar.
Milli Eğitim Bakanlığı talimatları doğrultusunda okulumuz Toplantı Salonunda Ortak Sınav Sistemi hakkında toplantı yapıldı.
Türkiye´de meydana gelen yaya veya sürücü kaynaklı kazalarda her yıl binlerce kişi yaralanmakta veya ölmektedir. Bu kazaların engellenmesi ya da en aza indirilmesi başta insan yaşamına değer vermekten, trafik eğitimi ile çocukların kazalardan korunabileceğine inanmaktan geçer.
Okulumuzda öğrencilerimizin sosyal kültürel yaşamdan geri kalmamaları için çeşitli etkinlikler düzenliyoruz. Pazartesi günü 108 öğrenci ve 4 öğretmenimizle Çanakkale ruhunu ekranlara taşıyan bir film olan Türk İşi Dondurma filmini izlemek için sinemaya gittik.
Bizler, millet olarak değerli büyüklerimizin varlıklarından mutluluk duyan, onlara hak ettikleri ilgi, saygı ve sevgiyi gösteren bir kültür ve geleneğe sahibiz. Yaşlılarımız bizler için bu hayattaki birer kılavuz ve ışık kaynağıdır. Sahip olduğunuz değerleri çocuklarımıza aktarmak bizler için bir vazifedir. Bu vazifeyi yerine getirmek için özel günlerde farklı aktiviteler düzenliyoruz. Yaşlılar Haftası´nda da çeşitlik etkinlikler düzenlendi.
Anasınıfı öğrencilerimiz cansız görünen bir cismin canlıya dönüşmesini gözlemleyebilecekleri fasulye deneyi yaptılar. Her bir öğrencimiz bireysel olarak yaptıkları, başarma hissi yaşadıkları, özgüvenlerini artırmaya katkı sağlayan bu deneye heyecanla katıldılar.